Hummus

IMG_5067

Bardzo prosta do przyrządzenia i do tego smaczna pasta, którą pierwszy raz miałam przyjemność spróbować w marokańskiej restauracji w Londynie, do której zabrał mnie mój znajomy.

Hummus z Arabskiego znaczy po prostu ciecierzyca i to jest główny składnik tej pasty. Zwykle w jego skład wchodzi również tahini czyli pasta z sezamu, niemniej jednak ja pomijam ten składnik dlatego, że często dodaje on goryczy do tego dipu. Można go podawać z surowymi warzywami (z fr. crudites) z chlebem pita lub jak ja również lubię na knapki zamiast masła.

225g puszki ciecierzycy
4 ząbki wyciśniętego czosnku
sok z 1/2 cytryny
3 łyżki oliwy z oliwek
80ml przegotowanej wody
sól i pieprz

Włożyć wszystkie składniki do blendera i zmiksować na gładką masę. Przyprawić solą i pieprzem i gotowe!

Skomentuj

