Trifle – angielski deser bez gotowania

IMG_5155

Pomysł na zrobienie tego deseru wziął się w czasie oglądania The Great British Bake Off (jest to konkurs na najlepszego piekarza-cukiernika). Oczywiście trifle, które stworzyli kandydaci były bardzo orginalne, wszystko było zrobione od podstaw i mieli na to 3 godziny. Ja jednakże kupiłam wszystkie składniki gotowe i zrobienie go zajęło mi niecałe 1/2 godziny!!!

Trifle to jest angielski deser składający się z ciasta biszkoptowego (można użyć ciasta w jakiejkolwiek formie), owoców (można dodać banany, brzoskwinie, nektarynki i inne miękkie owoce), śmietany i custard, której niestety nie mogłam znaleźć w żadnym polskim sklepie, ale za to podaję przepis na jej zrobienie – naprawde warto – deser pięknie się prezentuje i smakuje wyśmienicie.

Jeszcze jeden składnik, o którym prawie zapomniałam i od którego wzięła się pierwotna nazwa tego deseru – Podchmielone ciasto, to orginalnie sherry. Ja natomiast użyłam wiśniówki i smakował wybornie.

IMG_5143

Składniki na 6 osób

400g truskawek
400g borówek amerykańskich
200g malin
300ml śmietany do ubijania
50g cukru
500ml custard
ciasto biskoptowe
100ml wiśniówki

1. Ułóż warstwę ciasta biszkoptowego w szklany puchar (można również zrobić 6 indywidualnych pucharków), nasącz wiśniówką, zalej custard, ułóż warstwę truskawek, znów warstwa ciasta biszkoptowego nasączonego likierem, zalana custard i na to borówki.

2. Włóż śmietanę z cukrem do miski i ubijaj, aż zgęstnieje – uważaj, aby nie zamieniła się w masło.

3. Natępnie ułóż warstę tej masy na to wysyp garść truskawek i gotowe.

Przepis na custard wg Magdy Gessler

2 szklanki śmietany
6 żółtek
1/3 szklanki cukru
1 łyżeczka aromatu waniliowego
1 łyżka mąki kukurydzianej

Podgrzej śmietanę w rondlu, aż będzie gorąca, ale nie dopuść do wrzenia. Zdejmij z ognia. W misce utrzyj: żółtka, cukier, wanilię i mąkę kukurydzianą. Powoli dodawaj do gorącej śmietany, ciągle mieszając. Postaw z powrotem na małym ogniu i gotuj przez 6-8 min, ciągle mieszając, aż będzie gęsty. Podawaj na ciepło lub zimno.

5 uwag do wpisu “Trifle – angielski deser bez gotowania

  1. Mieszkałam trochę w Anglii i pamiętam ten deser sprzedawany w plastikowych pojemniczkach w marketach, pakowany podobnie jak inne desery na zimno. Nie mogłam mu się nigdy oprzeć 🙂 Uwielbiam!

Skomentuj

