Zupa krem z kalafiora

IMG_5423
Do zrobienia tej zupki z „twistem” zainspirował mnie przepis Klaudii (a nie Karoliny) z Chochlików Kuchennych. Oczywiście do jej zrobienia wykorzystałam rosół z kury, który mi został z niedzieli 🙂
Zwykłe kalafiorowa jest troszkę nudną zupą, ale dzięki dodaniu ziół i przypraw – w moim przypadku koperku i pieprzu kajeńskiego – smak stał się dużo wyraźniejszy. Dodanie podsmażonego bekonu też okazało się strzałem w dziesiątkę – hit szczególnie z moim mężem, króry jest prawdziwym mięsożercą. Polecam eksperymentowanie z róznymi smakami – raz się uda a raz nie, ale według mnie to i tak frajda!

Składniki na 6 porcji

1l rosołu
1 średni kalafior
250g ziemniaków, pokrojone w kostkę
1 cebula, drobno pokrojona
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka masła
30g śmietany kremówki
60g bekonu pokrojonego na cieniutkie paseczki
2 łyżki posiekanego koperku
pieprz kajeński – do smaku

1. Wrzuć ziemniaki, podzielony na cząstki kalafior i odrobinę pieprzu kajeńskiego do rosołu i gotuj około 25 minut (dopółki ziemniaki nie zmiękną).

2. W mniędzyczasie zeszklij cebulkę i czosnek na maśle. Na osobnej patelni podsmaż bekon, aby był chrupiący. Wyłóż na papierowy ręcznik i osusz z tłuszczu.

3. Jak kalafior i ziemniaki się ugotują dodaj koperku i śmietany. Przełóż wszystko do blendera i zmiksuj.

4. Przypraw solą i pieprzem. Podawaj posypaną uzmażonym boczkiem. Pycha!

4 uwagi do wpisu “Zupa krem z kalafiora

  1. Ja ostatnio robiłam kalafiorowa-krem ale bez ziemniakow i zagescilam serkiem topionym i dodałam trochę pieprzu, lubczyku i bazylii. Tez wyszla dobra- to taka sugestia, jeśli ktoś chce eksperymentować z roznymi wersjami 😉

Skomentuj

