Włoskie klopsiki z makaronem spaghetti

IMG_5502 Oh my God!!!! Sama nie mogę uwierzyć, że takie pyszne klopsiki zrobiłam – szczególnie, że w zasadzie to jest mój przepis. Posłuchałam rady mojego znajomego Włocha Massimo, który poradził dodać parmezan i natkę pietruszki do klopsików. Zamiast białej bułki ja użyłam brązowy chleb nasączony mlekiem.
Muszę przyznać, że mięso które kupiłam było świeże i wspaniałej jakości i takowe gorąco polecam!

Składniki na 4-6 porcje

500g mielonego mięsa wołowego
100g chleba pełnoziarnistego
100ml mleka
100g parmezanu
100g cebuli dymki
4 ząbki czosnku
łyżka oliwy z oliwek
puszka pomidorów
kilka anchovies (sardele w oleju)
400g makaronu spaghetti

1. Odetnij skórkę od chleba, pokrój chleb w kostkę i namocz w mleku.

2. Zetrzyj parmezan na drobno, dodaj do mięsa. Pokrój drobniutko cebulę dymkę i dodaj do mięsa. Wyciśnij 2 ząbki czosnku do mięsa, przypraw solą i pieprzem i dodaj namoczony chleb  nie odciskając go.

3. Wyrób mięso czystą ręką, aż wszystkie składniki się dobrze wymieszają. Wstaw mięso do lodówki na około pół godziny. W międzyczasie zrobimy sos i ugotujemy makaron.

4. Włóż pomidory do garnka, dodaj 2 ząbki czosnku wyciśnięte i drobno pokrojane anchovies, przypraw solą i pieprzem  i  zagotuj. Przełóż do blendera i zmiksuj na jednolitą masę.

5. Rozgrzej niewielką ilość oliwy z oliwek na patelni. Formuj kuleczki wielkości orzecha włoskiego z masy mięsnej i wkładaj na rozgrzaną patelnię. Zmniejsz ogień i obsmażaj klopsiki z każdej strony.

6. Jak już się obsmażą zalej sosem i gotuj powoli około 10 min. Podawaj z ugatowanym makaronem.

Jedna uwaga do wpisu “Włoskie klopsiki z makaronem spaghetti

  1. Ależ to pysznie wygląda, super pomysł na obiadek, muszę wypróbować, ja kupuję u siebie w lidlu jeszcze spaghetti pełnoziarniste, bardzo fajne:)

Skomentuj

