Marchewkowe ciasteczka zrobione przez moje dzieci


IMG_5868

Moje dzieci mają 2.5 i 4 lata i były bardzo podekscytowane procesem pieczenia ciasteczek z mamą. Muszę przyznać, że pomagałam troszeczkę Anieli, ale Dylan świetnie sobie sam poradził. Co prawda kuchnia wyglądała jakbym gotowała posiłek na 12 osób, ale warto było! Uśmiech nie schodził im z buzi i ja też byłam z nich bardzo dumna.
Przepis wzięłam ze strony CBeebies, gdyż Dylan widział jak Katy robiła te ciasteczka na I can cook. Gdyby ktoś miał ochotę zobaczyć jak te ciasteczka powinny wyglądać (zrobione przez osobę dorosłą) to proszę sprawdzić tutaj.

Składniki na 8 ciasteczek

20g startej marchwi
70g mąki
30g masła o temperaturze pokojowej
łyżeczka cukru
50g miąższu dyni upieczonej
3 gałązki świeżego rozmarynu

1. Rozgrzej piekarnik do temperatury 180C. Połącz masło i mąkę w miseczce (palcami), aż bedzie przypominało w konsystencji bułkę tartą.

2. Następnie dodaj marchew, dynię i cukier i wymieszaj, aby uformować ciasto.

3. Wyłóż na opruszoną mąką deskę. Zrób kulkę i podziel na pół, nastepnie każdą połówkę znów na pół i jeszcze raz na pół. Powinno być 8 małych kuleczek.

4. Każdą kuleczkę należy toczyć w dłoniach, aby powstał kształt kiełbaski. Połóż na blaszce do pieczenia. Zgnieć lekko spłaszczając „kiełbaskę”, aby przypominała marchewkę.

5. Podziel rozmaryn na małe kawałki i delikatnie wciśnij je na górę marchewki (ma to przypominać natkę marchewki).

6. Piecz w rozgrzanym piekarniku 15-20 minut, aż się lekko zarumienią.

IMG_5877

Skomentuj

