Tymiankowe polędwiczki z warzywami – 6 pro punktów

IMG_6168

Bardzo smaczne i zdrowe danie z książki Weight Watchers – „Members’ favourites”. Dynia z cebulą i polędwiczkiami w orginalnym przepisie była włożona do worka do pieczenia, ale ponieważ ja takowego nie miałam użyłam folii aluminiowej (zrobiłam paczuszki foliowe) i muszę przyznać, że wyszło pyszne – warzywa lekko al dente, ale super smaczne!

Mała dygresja na temat mięsa:

Pamiętam kiedyś – chyba nawet zeszłego lata – moje siostry śmiały się ze mnie, bo ja powiedziałam, że do zrobienia czegoś tam (już nie pamiętam czego) używa się fileta ze świnki. Strasznie je to rozbawiło a ja nie widziałam w tym nic śmiesznego.
‚Now, check this out’ na Wikipedii piszą, że filet to jest kawałek lub plaster mięsa bez kości (ja bym dodała, że chudego – ale to tylko moja interpretacja) także nie myliłam się, aż tak bardzo! Więc teoretycznie używmy w tym przepisie „fileta wierzowego” 🙂

Składniki na 2 porcje

1/2 małej dyni piżmowej, obranej i pokrojonej w plasterki
1 duża cebula, pokrojona na drobne plasterki
2 ząbki czosnku
łyżeczka listków tymianku (świeżego lub suszonego)
1/2 łyżeczka Vegety
pieprz

Warzywa w sosie kremowym

1 kostka rosołowa
2 łodygi selera naciowego, pokrojonego na plasterki
1 pęk szparagów, pokrojonych
125g groszku mrożonego
50g serka twarogowego kremowego typu light

1. Nagrzej piekarnik do temperatury 140C.

2. Ułóż dynię, cebulę i czosnek na folii aluminiowej i posyp tymiankiem. Ułóż polędwiczki wieprzowe na warzywach i posyp Vegetą. Zamknij paczkę folią i włóż do nagrzanego piekarnika na godzinę.

3. Po 30 minutach zacznij przygotowywać kremowe warzywa. Włóż kostkę rosołową i seler do 200 wrzącej wody. Przykryj i gotuj przez 20 minut.

4. Dodaj szparagi zachowując koniuszki na póżniej. Gotuj na wolnym ogniu bez przykrycia przez kolejne 10 minut.

5. Dodaj koniuszki szparagów i groszek, doprowadź do wrzenia i gotuj przez kolejne 3 minuty.

6. Dodaj serek kremowy aby się rozpuścił. Teraz paczuszki z piekarnika powinny być gotowe więc podawaj razem z kremowymi warzywami.

IMG_6176

Skomentuj

