Czekoladowy sernik

IMG_6501Lekki, puszysty a przede wszystkim czekoladowy – po prostu wspaniały. I do tego jeszcze tak prosty do zrobienia. Jedynym „problemem” jest to, że trzeba go zrobić dzień wcześniej i schłodzić w lodówce przez conajmniej 8 godzin. W orginalnym przepisie, który możecie znaleźć tutaj nie przewidywano truskawek, ja jednak jestem zadowolona z mojego efektu końcowego, gdyż podczas przygotowywania tego sernika wydało mi się, że jeśli posypię go czekoladą będzie strasznie mdły i za bardzo czekoladowy. Truskawki balansują gorzką czekoladę świetnie a czekolada wyolbrzymia smak i aromat truskawek – perfekcyjne połączenie. Zachęcam do zrobienia!

Składniki na 8 porcji

150g ciastek Digestive z polewą czekoladową
10g rozpuszczonego masła

150g czekolady z zawartością minimum 65% kakao
5g żelatyny
250g twarogu mielonego
125g cukru
2 jajka
150ml śmietany nadającej się do ubijania

300g truskawek
8 gałek lodów waniliowych

1. Zmiksuj ciastka w mikserze aby powstał z nich „piasek”. Połącz zmiksowane ciastka z masłem i wyłóż na dnie 20cm foremki z zatrzaskiem. Ugnieć dnem szklanki i pozostaw na później.

2. Czekoladę połam na drobne kawałeczki w dużej misce ustaw na garnku lekko gotującej się wody i rozpuść czekoladę.

3. Włóż twaróg, cukier i żółtka jajek do robota kuchennego i zmiksuj na jednolitą masę. Rozpuść żelatynę w łyżce wrzącej wody i dodaj do masy dokładnie mieszając.

4. Ubij białka jajek na sztywno i w drugiej misce śmietanę – uważając przy tym, żeby nie ubić jej na masło (tak właśnie mnie się zdarzyło – na szczęście miałam 300ml karton śmietany i drugim razem nie przegapiłam tego momentu).

5. Gdy czekolada bedzie rozpuszczona, przełóż masę z robota kuchennego do miski z czekoladą i dobrze wymieszaj. Dodaj ubitą śmietanę i dobrze wymieszaj. Następnie ubite białka – delikatnie mieszając żeby białka nie straciły powietrza.

6. Przełóż masę do formy i odstaw do lodówki na conajmniej 8 godzin.

7. Poustawiaj umyte i pokrojone truskwki na wierzchu ciasta i podawaj z gałką lodów waniliowych.

IMG_6522

3 uwagi do wpisu “Czekoladowy sernik

Skomentuj

