Pomarańczowe kokosanki z polewą czekoladową

IMG_6583

Tyle razy próbowałam robić kokosanki i pomimo tego, że każdy zapewnia jakie to proste, nie bardzo mi wychodziły. Tym razem jednak jestem zadowolona z efektu końcowego. Zainspirowana zostałam tym przepisem, jednak zmieniłam metodę wykonania i jeszcze z ich wielkości niebyłam zadowolona tak więc te mniejsze, były smaczniejsze.

Składniki na 18 kokosanek

130g cukru
4 białka
starta skórka z jednej pomarańczy
280g wiórków kokosowych
1 łyżeczka cukru waniliowego

100g gorzkiej czekolady

1. Ubij białka na sztywną pianę. Przełóż cukier, cukier waniliowy i skórkę z cytryny do robota kuchennego i miksuj dopóki skórka nie wydzieli oleju.

2. Dodawaj po łyżeczce masy cukrowej do ubitych jajek i dalej ubijaj.

3. Dodaj wiórki kokosowe i dobrze wymieszaj.

4. Formuj kuleczki dłońmi z jednej pełnej łyżeczki masy (masa powinna być dość sucha). Układaj na blaszce i włóż do nagrzanego do 180C piekarnika na 15 minut (lub do momentu zbrązowienia wierzchu kokosanek).

5. Rozpuść czekoladę w misce ustawionej na garnku wolno gotującej się wody.

6. Pozwól kokosankom ostygnąć, następnie zanóż „spód” kokosanek w rozpuszczonej czekoladzie i pozostaw do zastygnięcia czekolady.

2 uwagi do wpisu “Pomarańczowe kokosanki z polewą czekoladową

Skomentuj

