Zupa z pora z łososiem i kaparami

IMG_6681

To jest taka zupa krem – nie – krem. Ja bardzo lubię zupy krem, ale czasami po zjedzeniu takowej zupki mam wrażenie, że ja się napiłam a nie najadłam. Dlatego troszkę postanowiłam zmienić konsystencję tej zupy. Jest po prostu wspaniała. Kapary świetnie się nadają do jedzenia z rybą a w tej zupie co kilka łyżek natrafiamy na tą maleńką perełkę smaku, która nam odświeża paletę. Mniam!
Jeszcze tylko chciałam dodać, że ta zupa też świetnie smakuje bez łososia, można natomiast dodać pokrojoną drobno szynkę lub podsmażoną kiełbaskę.

Składniki na 4 porcje

800ml rosołu
2 duże pory – pokrojone drobno w krążki
1 cebula – pokrojona w kostkę
2 ząbki czosnku
1 duży ziemniak – obrany i pokrojony w drobniutką kosteczkę
2 łyżeczki odcedzonych kaparów
1 łyżka jogurtu naturalnego lub śmietany
200g świeżego łososia

1. Podziel rosół – 1/3 do mniejszego garnka z pokrojonym ziemniakiem oraz 2/3 do większego z cebulą i porem (zachowaj 50g pokrojonego pora). Doprowadź do wrzenia i gotuj przez 10 minut.

2. Do garnka z ziemniakami dodaj zachowany por i gotuj jeszcze przez 5 minut. Zawartość drugiego garnka przelej do blendera i zmiksuj (to jest ta część zupy krem).

3. Połącz zawartość blendera i mniejszego garnka, dopraw do smaku solą i pieprzem, wrzuć pokrojonego w drobne paseczki łososia, doprowadź do wrzenia, ściągnij z ognia i zostaw pod przykryciem kilka minut. Następnie dodaj kapary i łyżkę jogurtu lub śmietany.

IMG_6678

Jedna uwaga do wpisu “Zupa z pora z łososiem i kaparami

Skomentuj

