Bajecznie proste ciaseczka czekoladowe

IMG_7025
Najtrudniejszą częścią procesu robienia tych ciasteczek jest wykrajanie ich, bo czasami ciasto się rwie. Reszta jest bajecznie prosta i nawet niedoświadczona osoba może je bardzo łatwo przygotować.
Ja zrobiłam te ciasteczka na mojej córeczki Christmas Party w przedszkolu. To jest moja alternatywa do pierniczków za którymi moje dzieci nie przepadają, za to czekoladowe cisteczka – nie mogą się im oprzeć.

250g mąki pszennej
1/2 łyżeczki soli
50g kakao w proszku
100g cukru pudru
250g masła o temperaturze pokojowej pokrojone w kostkę
1 łyżeczka esensji śmietankowej
100g gorzkiej czekolady

1. Włóż szystkie składnik do dużej miski. Jeśli posiadasz mikser typu Kitchen Aid (ja się niestety jeszcze nie „dorobiłam” 😦 ) użyj plaskiej łopatki i nastaw na mieszanie dopóki nie wyrobi się gładkie ciasto. Ja użyłam miksera ręcznego – trzeba z tym uważać żeby nie przepalić miksera, bo ciasto będzie bardzo gęste.

2. Uformuj kulę z ciasta, zawiń go w folię i umieścić w lodówce na 30 minut. Rozgrzej piekarnik do 180C i wyłóż tacę z papierem do pieczenia. Gdy ciaston się schłodzone, rozwałkuj cienko i wykrawaj ciasteczek foremkami, które posiadasz.

3. Umieścić w piekarniku i piec przez 10-15 minut, aż lekko chrupiące. Uważaj, aby się nie przepaliły – wyglądają zawsze na lekko niedopieczone, gdy wyciągnięte je z piekarnika, ale stwardnieją w miarę stygnięcia.

4. Rozpuść czekoladę w misce nad gotującą się wodą i poelwaj ciasteczka czekoladą używając łyżkę.

Jedna uwaga do wpisu “Bajecznie proste ciaseczka czekoladowe

Skomentuj

