Zupa krem z brukselki z kabanosami

IMG_7097

Przepis ten pochodzi z nowej książki Magdy Gessler Smaczna Polska. Książka to prezent świąteczny i muszę powiedzieć, że mi bardzo przypadła do gustu. Opisane są w niej rejony polski i charakterystyczne dla nich produkty. Styl pisania jest wyjątkowy dla Pani Gessler, więc mnie bardzo się podoba. Jedyną krytyką może być brak informacji zawartej w niektórych opisach produktach np. Pani Magda rozwodzi się na pół strony na temat ważności stosowania najlepszej śmietany, zakańczając swoje wywody zdaniem „… prawdziwa śwmietana wraca. Dobrze poinformowani wiedzą, gdzie nabyć słoiczek prawdziwego smaku” – no właśnie, gdzie???
Ta zupa pochodzi z mazowsza i powinno używać się do niej kiełbasy szydłowieckiej i sera bursztyn. Ja natomiast zamieniłam te składniki na kabanosy i ser parmezan, jakoże nie udało mi się wymaganych produktów zdobyć. Zupa wyszła pyszna i wszyscy się nią zajadali.

Składniki na 4-6 porcji

1l bulionu warzywnego
300g obranych i pokrojonych ziemniaków
150g obranego i pokrojonego selera
500g brukselki
szczypta mielonego kminu rzymskiego
sól i pieprz

100g startego parmezanu (idealnie sera bursztyn)
300g kabanosów (idealnie kiełbasy szydłowieckiej)

1. Ziemniaki, seler i brukselkę włóż do garnka, zalej bulionem, doprowadź do wrzenia i gotój około 20 minut.

2. W międzyczasie pokrój kiełbasę w plasterki i podsmaż.

3. Jak warzywa się ugotują zmiksuj – najlepiej ręcznym blenderem (mój kolejny prezent świąteczny – jest fantastyczny) z metalową nakładką – ja kiedyś stopiłam plastikową, bo zupa była za gorąca!

4. Dopraw solą, pieprzem i kminem.

5. Podawaj posypaną serem i podsmażoną kiełbasą.

IMG_7098

2 uwagi do wpisu “Zupa krem z brukselki z kabanosami

Skomentuj

