Sałatka z brokuła

IMG_7155

W pierwszy dzień Świąt moja siostra poprosiła mnie o zrobienie sałatki z brokuła – więc po poszukiwaniu najepszej kombinacji wyszła mi ta sałatka – bardzo pyszna i w miarę zdrowa. Na zdjęciu brakuje podsmażanych ziarenek słonecznika – zapomniałam 🙂
Moja druga siostra stwierdziła, że brokuł w tej sałatce jest za twardy (inaczej byłby rozgotowany a tego nie chciałam), ale każdy może sobie go ugotować według swojego uznania (z Anią włącznie 😉 )

Składniki

różyczki z jednego dużego brokuła
1/2 małej cebuli drobno pokrojonej
50g boczku wędzonego pokrojonego w drobną kostkę (jak najmniej tłuszczu)
garść rodzynek
garść ziarenek słonecznia
łyżka majonezu
łyżka jogurtu naturalnego
1/2 łyzeczki cukru

1. Ugotuj brokuł na parze (2 minuty wystarczą).

2. Podsmaż boczek na patelni dodając odrobinę oleju jeśli będzie za suchy.

3. Wymieszaj majonez, jogurt, cukier i odrobinę soli.

4. Podsmaż słonecznik na suchej patelni aby się ładnie zarumnienił.

5. Połącz wszystkie suche składniki, polej sosem i gotowe.

Skomentuj

