Gorąca czekolada Jamiego Olivera

IMG_7258

Przepis Jamiego Oliviera, który został zaprezentowany przez niego w jednym z przedświątecznych programów i chodził za mną do tej pory. Nie miałam specjału, który nazywa się Holicks i dopiero wczoraj go kupiłam – w Polsce chyba można go dostać w sklepach internetowych (amarykańska wersja tego proszku to Ovaltine). Jeśli nie ma się tego produktu Jamie radzi żeby pod koniec podgrzewania dodać trochę mlecznej czekolady.
Muszę niestety przyznać, że byłam zawiedziona końcowym efektem jako że konsystencja nie była taka sama jak u Jamiego i wyszła baaaaaaaaaaardzo czekoladowa gorąca czekolada i do tego według mnie i moich dzieci za gorzka. Ja dodałam więcej cukru i wtedy smakowała fantastycznie.
Jest relatywnie prosta do przygotowania i do tego można wymieszane produkty przechowywać w słoiku – więc następnym razem będzie ekspresowa.

Składniki na 8-10 porcji (ja bym powiedziała na 12)

1.2 litra mleka

2 łyżki Horlicks
2 łyżki mąki kukurydzianej
3 łyżki cukru pudru
4 łyżki kakao dobrej jakości (niesłodzone)
100g dobrej jakości gorzkiej czekolady (min 70% kakao) startej na drobnej tarce

1. Mleko podgrzej w garnku na średnim ogniu.

2. Wszystkie suche składniki wymieszaj w dużym słoju.

3. Jak mleko będzie już gorące dodaj 10 łyżek wymieszanych suchych składników, doprowadź do wrzenia i gotuj kilka minut.

4. Gotowe!

2 uwagi do wpisu “Gorąca czekolada Jamiego Olivera

Skomentuj

