Krucha wołowina z warzywami

IMG_7384

Chyba opanowałam robienie wołowiny, żeby była krucha i rozpuszczająca się w ustach. Dawno nie robiłam tego typu mięsa, bo coś zaczęłam robić źle i moje mięso było twarde jak podeszwa i żujące jak guma. Nie miałam za dużo nadzieji tym razem także. Postanowiłam mimo wszystko spróbować jeszcze raz (mój kochany mąż zjada podeszwy ze smakiem – bynajmniej tak mówi 🙂 więc nie miałam nic do stracenia). Wyszła piękna, krucha, rozpuszczjąca się w ustach, różowiutka w środku, po prostu pycha.
Według Delii najlepsze część wołowiny do tego typu gotowania jest „od pasa w górę” czyli karkówka, łopatka, żeberka i szponder, mostek etc.

Skłądniki na 4-5 porcji

500g mięsa wołowego pokrojonego w dużą kostkę
1 cebula, obrana i pokrojona w kostkę
2-3 marchewki pokrojone w plastry
2 cukinie pokrojone w półksiężyce
500ml rosołu
2 łyżka mąki kukurydzianej
2 łyżki oleju rzepakowego (lub innego)
100ml śmietany
ziele angielskie
liść laurowy
sól pieprz

1. Rozgrzej olej w dużym garnku (który nadaje się do zapiekania w piekarniku), wrzucaj wołowinę aby ją mocno zbrązowić – należy to zrobić partiami po około 150g.

2. Wyciągaj wołowinę na osobny talerz.

3. Po usmażeniu całej wołowiny włóż cebulę i marchewkę do garnka i podsmażaj kilka minut .

4. Wsyp mąkę kukurydzianą do warzyw i wymieszaj dobrze, zalej rosołem i wymieszaj dokładnie zeskrobując to co jest przyklejone do spodu garnka – to doda dodatkowego aromatu naszej potrawie. Doprowadź do wrzenia.

5. Ściągnij z ognia, dodaj liść laurowy, ziele anielskie, sól, pieprz i podsmażoną wołowinę i włoż garnek do nagrzanego do 150C piekarnika na conajmniej 3 godziny. 15 minut przed końcem gotowania dodaj pokrojone cukienie.

6. Po tym czasie sprawdź czy wołowina jest już gotowa – jeśli tak zabiel śmietaną i podawaj z ryżem, kaszą lub ziemniakami.

Skomentuj

