Polędwica po chińsku

IMG_7490

Aby uczcić Chiński Nowy Rok (zaczynający się dzisiaj rok drewnianego konia) postanowiłam zrobić Chińską portawę. Poszperałam trochę na internecie, ale nie mogłam znaleźć nic co by mnie tak do końca zadowoliło. Postanowiłam wykombinować swoją polędwicę po chińsku i muszę przyznać, że wyszła rewelacyjna. Taka klejąca i słodka a zarazem krucha i kwaśna – naprawdę pycha.

Składniki na 4 porcje

500g polędwicy pokrojonej w kostkę
6 łyżek ciemnego sosu sojowego
3 łyżki octu ryżowego
1 łyżeczka przyprawy 5 spice
2 ząbki czosnku
1 łyżka ciemnego cukru muscavado
ryż
kapusta włoska

1. Polędwicę, sos sojowy, ocet ryżowy, przyprawę i czosnek przełóż do dużego garnka. Doprowadź do wrzenia, przykryj i gotuj na małym ogniu przez około 40 minut.

2. Ugotuj ryż.

3. Po 40 minutach dodaj cukier i duś przez kilka minut, aż sos upodobni się do syropu.

4. W międzyczasie liście kapusty pokrój w paski i wrzuć do gotującej się wody z solą na kilka minut.

5. Podawaj ryż z kapustą i polędwiczką.

IMG_7489

3 uwagi do wpisu “Polędwica po chińsku

Skomentuj

