Sernik jak puch

IMG_7184

To jest kolejny przepis mojej mamy – najwspanialszy sernik świata! Ja naprawdę lepszego nigdy nie jadłam.
Ten senik jest zaskakująco szybki do zrobienia – myślę, że śmiało można zmieścić się w 35 minutach + czas pieczenia. Można go śmiało zamrażać (oczywiście bez polewy) – jeśli coś zostanie 🙂

Podane składniki są na dużą prostnokątną blachę. Ja zrobiłam z połowy składników w okrągłej 19cm blaszce.

Składniki na ciasto

1 szklanka mąki
1/2 kostki masła o temperaturze pokojowej
3 łyżki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 żółtka

1. Posiekaj masło z mąką, dodaj resztę składników i zagnieć ciasto.

2. Obwiń folią i włóż do lodówki na pół godziny.

3. Jak masa będzie gotowa wyciągnij ciasto z lodówki, rozwałkuj i przełóż na blaszkę wyłożoną papierem i wysmarowaną masłem.

Składniki na masę serową

1kg sera (specjalnie mielony na sernik o gładkiej konsystencji)
2 budynie śmietankowe
1 cukier waniliowy
3/4 szkłanki oleju
1 szklanka mleka
2 szklanki cukru
6 jaj
olejek cytrynowy
3 białka

1. Ser, budyń, cukier waniliowy i mleko zmiksuj na jednolitą masę.

2. Dodaj 6 żółtek i dokładnie wymieszaj.

3. Wlewaj powoli olej ciągle mieszając.

4. W osobnej misce ubij 9 białek na sztywną pianę, dodawaj powoli cukier ciągle ubijając.

5. Masę serową dodawaj porcjami do ubitych jajek delikatnie mieszając.

6. Wylej masę na ciasto i włóż do nagrzanego do 180C piekarnika na 1 godzinę i 15 minut.

7. Po tym czasie wyłącz piekarnik i zostaw ciasto do ostygnięcia w piekarniku.

Przepis na polewę czekoladową możecie znaleźć tutaj.
IMG_7208

Jedna uwaga do wpisu “Sernik jak puch

Dodaj komentarz