Niezwykła zupa pomidorowa

IMG_8588

Przepis pochodzi z restauracji Gospoda Marcela w Szklarskiej PorębieDSCN9848, w której mieliśmy przyjemność zjeść obiad po drodze do domu z Karpacza tego lata. W restauracji panował ogromny ruch mimo tego bardzo miłe i uwijające się jak mróweczki kelnerki wzięły przepis od szefa kuchni specjalnie dla mnie. Co prawda przepis bez konkretnych ilości, ale moje doświadczenie pozwoliło mi jakoś temu zaradzić 😉 . Zupka wyszła wspaniała, następnym razem jednak dodam mniej pieprzu, bo dzieci nie mogły jej jeść gdyż była za „spiky”.

Składniki na około 2 litry zupy:

2 cebule pokrojone w drobną kosteczkę
1 łyżka oliwy z oliwek
10 łyżeczek koncentratu pomidorowego
czosnek (ja uwielbiam czosnek więc dałam całą główkę, myślę, że minimalnie należy wcisnąć 5 ząbków, gdyż musi go być czuć)
50g cukru
10 łyżeczek papryki słodkiej (i tutaj ta sama uwaga – można dać mniej, ale ja uwielbiam paprykę słodką i kupuję ją w dużych woreczkach 🙂 )
2 litry rosołu
ugotowany makaron nitki
śmietana słodka

1. Cebulę zeszklij na oleju w dużym garnku z grubym dnem.
2. Dodaj wyciśniety czosnek, podsmaż ciągle mieszając – nie więcej niż jedną minutę.
3. Dodaj cukier i paprykę słodką, pozwól aby się to skarmelizowało, ale nie przypaliło.
4. Dodaj koncentrat, podgrzej całość i zacznij podlewać rosołem.
5. Doprowadż zupę do wrzenia, dopraw do smaku solą i pieprzem.
6. Zblenduj całość, nastempnie przelej przez sitko, aby uzyskać konsystencję rosołu.
7. Podawaj ze śmietaną i makaronem.

3 uwagi do wpisu “Niezwykła zupa pomidorowa

Dodaj komentarz