Jabłecznik z migdałowym ciastem

IMG_7188

W poszukiwaniu idealnego jabłecznika (który by się pięknie prezentował i do tego był smaczny) przyszła mi do głowy pewna myśl – dlaczegoby nie połączyć dwóch w jedno. Ciastem, które zawsze uwielbiałam a nigdy nie miałam odwagi zrobić było Bakwell tart – tarta na kruchym spodzie z dżemem malinowym i ciastem z mielonych migdałów. Moja wersja zastępuje dżem masą jabłeczną. Pychota!

Ostrzeżenie praktyczne – nie wkładajcie do zamywarki naczyń, które były w kontakcie z mielonymi migdałami – przez kilka dni po tym myciu moje „umyte” naczynia ze zmywarki musiały być umyte ręcznie jako że resztki migdałów osadzają się na naczyniach! Rrrrrrrrrrr!

Przepis na Bakwell Tart wg Mary Berry.

Ciasto kruche
175g mąki
75g schłodzonego masła
2-3 łyżki zimnej wody

Masa jabłeczna
4-5 jabłka
cukier
sok z cytryny

Wypełnienie
125g masła
125g cukru
125g zmielonych migdałów
2 ubite jajka
½ łyżeczki ekstraktu migdałowego
50g płatków migdałowych

1. Przesyp mąkę do miski, zetrzyj masło na tarce dodając do miski i opuszkami palców połącz, aż mieszanina zacznie przypominać bułkę tartą. Dodawaj wodę, urabiając aż do utworzenia miękkiego ciasta.

2. Rozwałkuj na lekko posypanej mąką stolnicy. Przełóż do wyłożonej papierem i wysmarowanej masłem 20cm okrągłej foremki. Pozostaw w lodówce do schłodzenia na 30 minut.

3. Zetrzyj na tarce obrane jabłka, dodaj odrobinę soku z cytryny, cukru – ilość zależy od słodkości jabłek (moje były kwaśne więc musiałam dodać 2 łyżki cukru), przełóż do garnka i gotuj przezokoło 10 minut, aby sok odparował.

4. Rozgrzej piekarnik do 200C (z wentylatorem do 180C).

5. Wyłóż ciasto folią aluminiową i wypełnij ziarenkami do pieczenia (można użyć surowej fasoli lub grochu). Piecz około 15 minut, następnie usuń folię i fasolę i piecz przez kolejne pięć minut do wyschnięcia ciasta. To wszystko po to, aby ciasto nie było mokre!

6. Roztop masło na patelni i wymieszaj z cukrem w osobnej misce. Dodaj mielone migdały, ubite jajka i ekstrakt migdałowy.

7. Na podpieczone ciasto wyłóż masę jabłkową, na to wlej do masę migdałową i posyp płatkami migdałów.

8. Piecz przez około 35 minut. Jeśli migdały wydają się być zbyt brązowe, przykryj ciasto luźno folią aluminiową, aby zapobiec ich spaleniu.

IMG_7201

Jedna uwaga do wpisu “Jabłecznik z migdałowym ciastem

Dodaj komentarz